Ćwiczenia na plecy – jakie wybrać?

Ćwiczenia na plecy to ważny element treningu każdej osoby, która dba o swoją kondycję i zdrowie. Silne mięśnie pleców pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie oraz zapewniają stabilizację kręgosłupa. Wraz z wiekiem nasze ciało ulega zmianom, w tym również mięśnie pleców zaczynają słabnąć. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie je wzmacniać poprzez różnego rodzaju ćwiczenia.

 

Dlaczego akurat plecy

Plecy to jedna z najważniejszych partii mięśniowych naszego ciała, a ich wzmocnienie przynosi wiele korzyści dla zdrowia i sylwetki. Dlatego też, warto poświęcać czas na ćwiczenia, które pozwolą nam zadbać o tę ważną grupę mięśni.

 

Wiosłowanie sztangą

Wiosłowanie sztangą to ćwiczenie, które angażuje wiele mięśni pleców, w tym mięsień czworoboczny. Ćwiczenie to można wykonać zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. W przypadku wiosłowania sztangą w pozycji stojącej należy ugiąć kolana i opuścić tułów, trzymając sztangę w dłoniach. Następnie należy podciągnąć sztangę do klatki piersiowej, napinając mięśnie pleców. W przypadku wiosłowania sztangą w pozycji siedzącej należy usiąść na ławce i chwycić sztangę szeroko rozstawionymi rękoma, następnie należy podciągnąć sztangę do klatki piersiowej, napinając mięśnie pleców.

 

Martwy ciąg

Martwy ciąg to ćwiczenie, które również angażuje mięśnie pleców, a także mięśnie pośladkowe i udowe. Ćwiczenie to można wykonać z sztangą, kettlebellami lub hantlami. Najważniejsze w tym ćwiczeniu jest zachowanie prawidłowej techniki, ponieważ może ono być niebezpieczne dla kręgosłupa. Aby wykonać martwy ciąg z sztangą, należy ustawić sztangę na ziemi i uchylić kolana, opuszczając tułów. Następnie należy chwycić sztangę w dłonie i podnieść ją, jednocześnie prostując nogi i unosząc tułów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *